Alla inlägg under april 2008

Av grodprinsen - 23 april 2008 21:24

Sol, värme, grönska, fågelkvitter, VÅR.

Den absolut härligaste tiden på året. Sitter i solen och njuter av varje sekund som jag kan sitta ute i den härligt klara vårluften. Varför ska man jobba sådan här dagar?

På tal om jobb så var det så dax att ta ett nytt kliv i livets Berg- och Dalbaneliknande trappa. Upp- eller ner? Upp hoppas jag. Fick besked om att jag får ny tjänst inom bolaget. Ny arbetsuppgifter, mer ansvar och förhoppningsvis lite mer välbehövligt klirr i den ganska tunna kassan.

Då är det snart hög tid att ta ett kliv i privatlivet oxå. Tycker att jag är och trampar i samma fotspår just nu. Ska något hända måste jag ta lite intiativ. kontaktannons på internet?

Trött trött ikväll. Varit ute hos kollega med ekorreegenskaper tillsammans med andra kollegor. Årets första grillkorv. På landet med massiv fågelsång. Sent igår efter lite firande av nya tjänsten med annan kollega och god kompis. Konstaterar att nattlivet i djupa Småland inte är det livligaste. Irishcoffe avnjöts med goda vännen tillsammans med lätträknat antal kroggäster på stjärnkrog. Orkar de trötta ögonlocken hålla sig uppe hela matchen?

Vad gör det om john Blund kommer på besök. Imorgon lunch med Strulfröken och beundrarinnan. Vadslagningsvinst.

Grodprinsen trivs med Våren.

Av grodprinsen - 13 april 2008 18:34

Prinsessan och grodprinsen fick en härlig heldag tillsammans igår, trots att Kung Bore gjorde ett desperat försök att göra sen comeback. Energi, glädje, närhet i 12 timmar, och sen en tomhet och saknad.

Jag försöker verkligen leva i nuet medan hon är närvarande, men sen kommer tankarna.

Lilla F ska bli stora syster. En månad senare mot vad jag spådde för 15 månader sedan. Mammans mönster är förutsägbart. Hoppas för lilla F:s skull att det bryts nu iaf så att hon får trygghet.

Var orolig för vad jag skulle känna när jag till slut skulle få det här beskedet. Men lustigt nog känner jag ingenting. Kanske till och med lite glädje för Lilla F:s skull. Jag har nog kommit ganska långt i min bearbetning ändå.

F kommer att bli en fantastisk stora syster i motsats till vad hon själv tror.

"jag kommer bli en dålig stora syster som bara ligger på mitt rum och latar mig" Man undrar verkligen vad som rör sig i hennes söta lilla skalle:-)

Fick idag veta att moster T med familj ska flytta in i en lägenhet på andra sidan gatan. Kanske ökar möjligheten att få träffa henne och hennes charmerande dotter lite oftare. Tycker väldigt bra om dem och förundras ständigt av moster T:s djupsinnighet och spontanitet. Finns mycket att lära av henne.

Snart ny arbetsvecka igen. Kan bli väldigt spännande. Måste gå i klinch med VD:n för att få ut en del ilska och på fredag blir det anställningsintevjuv inför ev. ny tjänst och ett nytt steg i livet.

Vad det gäller Kärleken vill jag nog göra ett nytt försök med syster M innan jag går vidare. Är det bara ett kompisförhållande eller finns där något mer?

Nu gäller det att försöka fylla tomheten och saknaden.

Av grodprinsen - 9 april 2008 20:41

Efter en evinnerlig väntan, så ska då äntligen prinsessan komma och hälsa på Grodprinsen på lördag. En liten vårfebertopp höll på att sätta käppar i hjulet, men lilla F har kryat på sig. Visserligen så blir det inget dopp, eftersom mamman är orolig, men var gör väll det när solen skiner med sit bredaste vårleende och koltrasten stolt drillar i toppen av det flera hundra år gamla eken.

Hur många koltrastar har höjt sin stämma i denna ek genom tiderna? Ekens ålder borde få mig att känna mig ung, men ryggskott och andra krämper får mig på andra tankar. Ålders kris? Börjat på gym. Börjat löpa. Omega 3.

Känner mig allt oftare ensam och fundrar mycket på framtiden och hur man ska hitta någon att vakna med. Finns hon i min närhet lr ska ge mig ut i djungeln av datesidor på internet? Strulföken och syster M är gåtfulla, men måste nog inse att de inte tillhör min framtid.

En annan livsfråga har dykt upp. Nytt jobb? Intervjuv nästa fredag. Är det något för mig lr ska jag gå vidare till något helt annat?

En ömmande tå ger mig mycket tid att fundera under sömlösa nätter.

Snart lördag lilla F.


Ovido - Quiz & Flashcards