Alla inlägg under juli 2008

Av grodprinsen - 25 juli 2008 21:25

Efter en trevlig stund med R på verandan med rosé och underbar sommarkväll slänger jag mig in på DVD'n i ett plötsligt nostalgisgt vinrus och spelar den gladaste låt jag vet. Bandstarter med Brainpool. Högsta volym med skorrande högtalare. Värdarna är bortresta, men katten flyr för livet.

Varvar med Hellströms senaste låiar och slängs mellan glädje och dysterhet. Länge sedan jag spelade musik på högsta volym bara för mig själv. Många gamla singel CD´s blir spelade och minnena drar förbi i samma takt.

Förresten är REM's Shiny Happy people kanske den gladaste låten?

Någon med annan åsikt?

i morgon drar jag till Danmark en vecka. halva semestern förbrukad och ensamheten skänker både glädje och sorg. Är det försent för kärlek. Försent för Edelweis?

Or maby I should write a Book?  Trots Brainpools ganska desperata text så slänker denna låt så mycket glädje där jag är i livet just nu.

Och syster T. Jag läser din blogg men vågar jag kommentera detta. Vad blir konsekvenserna om du vet att jag läser och om du kommer att läsa mina inlägg. Kanske ingen fara`???

Mycket mysig eftermiddag med kompis och hans barn. Varför tycker de att det är så besvärligt att träffas oftare. Samma sak med kompis från hembyn.

Kanske beror på mig:-)

Hypnosen ska ge mig självförtroende och sen jävlar.


http://www.youtube.com/watch?v=IBxrOGxRpLI
Av grodprinsen - 19 juli 2008 20:03

Lugn lördagskväll hemma i tv-soffan och ett roséglas har precis tömts. Den envisa cigarrsmaken från gårdagens bolmande har avtagit och tungheten i huvudet har släppt. En lång promenad i hyggligt väder runt sjön bidrog till det snabba "tillfrisknandet". Trevligare med sällskap på motionsrundan.

Gårdagen en minnesvärd semesterdag, trots det ihärdiga regnandet. Tidigt uppvaknande för att hämta lillprinsessan var upptakten till en härlig dag med tösen. Tv-tittande, dataspel, chokladbollstårta bakades och lek i trädgården i småduggandet. Självklart hanns även ett besök på  fullproppat McDonalds med. Kort besök av syster T och lilllkusin T. Jätteroligt att få träffa dem oxå.

Timmarna gick alldeles för fort och snart stod tjock mamma i dörren för att hämta prinsessan.

Nästa tjej som stod i farstun var dyngsur efter cykeltur i regnskur. En solstråle i sommarregnet. Fröken F kom på besök för värmande drink innan tur till annan nymammig arbetskompis. Först lillprinsen och sedan Fröken F. Damer som ger mig enormt med energi.

Taxitur till söderliggande stadsdel och kväll med arbetskompisar, grillkorv, ciggarrer, kladdkaka, konjak whisky och öl. Inte undra på att huvudet blev tungt.

Sen buss och taxitur hem med underbara F. Jag har insett att hon aldrig kan bli min, men jag älskar att vara med henne. Det blev endast puss på kinden denna kväll "Söstra me"

Nu laddas det för Söndagsklubb på Strand i Borgholm. Pengar ska rulla och drinkarna flöda tillsammans med bror och kompisar.Synd att Ölandsolen inte verkar vilja visa sin bästa sida.


Av grodprinsen - 17 juli 2008 20:05

Semesterdagarna bara rusar iväg och den riktiga sommarvärmen låter vänta på sig. Inte mycket aktiviteter för min del den här veckan, men jag trivs med att bra lata mig några dagar.

I dag följde jag med min bror på golfbanan i växlande solsken och regn. snåläningen i mig gjorde att jag inte var beredd att betala straffavgiften som smålandsklubbarna lagt på golfare som mig, och därför var jag bara åskådare idag. Där gick VGK miste om ännu en greenfee.

Igår var jag med om något som jag aldrig trodde att jag skulle utsätta mig för. M har gått en kurs i hypnos och jag bad att få bli ett övningsobjekt åt henne. En mycket speciell upplevelse vill jag lova, som jag gärna vill fortsätta med. En av många positiva effekter det fick var att min extremt stela rygg helt plötsligt blev hur avslappnad som helst så jag åter kände mig som en person strax under fyrtio. Som jag skrivit tidigare så trivs jag oerhört bra i M:s sällskap och önskar att vi kunde träffas oftare.

I morgon kommer prinsessan. En av sommarens stora höjdpunkter. Har inte planerat någonting, men hoppas och tror att vi kan får en riktigt bra dag tillsammans.

I morgon kväll ska jag oxå försöka hinna med ett besök hos nymammabliven arbetskompis.Cigarrer, konjak och korv är utlovat. kan nog bli trevligt.

KOmm precis på att jag nog måste ge mig iväg till butiken för att köpa läsk till i morgon. Det måste ju finnas sockerdricka i sockerdricketrädet när prinsessan kommer.

Av grodprinsen - 11 juli 2008 21:11

Efter en mycket dryg dag på jobbet, så blev det till slut dax för att tredje gången gillt ta semesterölen. En eftermiddag som gick något snabbare pga rolig msn konversation med fröken F och Youtube klipp med kvarteret Skatan. Sedan en timme på tu man hand med F på storgatans ute/inne pub, innan övriga semesterfirare anslöt.

Det går inte att förneka att hon har något speciellt, men hon är inte ämnad för mig. men jag trivs så otroligt bra i hennes sällskap.

Ensam hem som vanligt. Kvällen med nykomponerad melondrink och allergiframkallande, kelsjuk katt på verandan. Känndes riktigt avkopplande.

antal sms till mina flickor muntrade upp. hyptnos i veckan? jag som alltid varit skeptisk. Men vi får börja med avslappning. Syster M vill är villig att pröva sina nya kunskaper på Grodprins.

Semesterplaner. Till helgen skåne, med beachhandboll och familj. I veckan kanske och förhoppningsvís en dag med prinsessan. Nästkommande helg har jag bokat rum hos Bertil i Borgholm. Strand och Fredrikskans. Sen en släktvecka i Danmark. Där emellan bla. tankar och beslut om framtiden.

Även om fröken F och jag är i olika stadie i livet så har vi liknande funderingar. Vad göra med nu? Har nog aldrig träffat någon person som jag har så mycket gemensamt med. men glöm det.

Kvällens stora mysterie är vart vänsterlinsen tog vägen.

Av grodprinsen - 7 juli 2008 21:20

Är sommaren slut nu?

Tidigare en helt galen vecka i Europa med fotbolls EM och nu i helgen en sanslös koncert med The Boss. Hur bräcker man det den här sommaren.

Kändes lite B att gå ner till allsången ikväll för att lyssna på idol Ola. Det fick bli en löprunda istället.

Tre kvällars festande är inte nyttigt för en snart 40-årig gubbe. Det blev en tung runda i spåret. kan skylla på den åsktunga luften.

Alkohoholångårna framkallar oxå ångest. Ångest för vad jag ska hitta på under semestern. Ångest för ännu en sommar i ensamhet. Längtan efter sällskap blir mer och mer som ett tungt blött täcke över mina axlar. Var ute med två tjejer i lördags och fröken M la fram ganska tydligt att jag inte är något i hennes smak. Faktiskt på ett ganska elakt sätt. Hon är en lite gåta. I all sin godhet och snällhet lyser ibland en mycket okänslig sida igenom.

I morgon tänker jag ringa till prinsessans mamma för att försöka bestämma tid för att träffa lilla F. Alltid lika ovisst. Behöver hennes kärlek nu när känslosvackan infinner sig.

I morrnkväll får jag inte heller glömma att ringa systerdottern som fyller år. Där är två tjejer som jag oxå ålskar så mycket, men som jag kanske inte visar så mycket. Bättring Grodprinsen.

Nu får jag samla energi för att tya med den sista arbetsveckan innan semestern. Motivationen är inte på topp. Dessutom måste jag ta ett sista desperat grepp med Beach 2008. Hemskat att man på två helger kan förstöra det man jobbat med en hel vår. Inte rättvist. Känns ibland hopplöst. Man måste ju kunna unna sig lite utan att den elakt röda lilla visaren på vågen ska springa upp ett par kilo?

Mördarsniglarna har inlett sin invasion.



Ovido - Quiz & Flashcards