Alla inlägg under september 2008

Av grodprinsen - 29 september 2008 20:28

Alltmedan stortån sänder pulserande smärtkänslor och jag tålmodigt väntar och hoppas på att värktabletten snart skall ta bort det onda, passar jag på att skriva några rader, med laptoppen i knät och idoldrömmande söta tjejer sjungande i bakgrunden.

Äntligen fick jag ikväll prata en stund med lilla prinsessan och glädjen spreds sig genom hela kroppen. En redogörelse från ett första discobesök med popcorn, läsk och en jakt efter pojkar för att få dansa en "sådan där dans då man dansar nära vandra". Ett antal sånger och ett uppräknande av avklarade bokstäver. Hoppas att jag snart får träffa henne igen.

Helgen bjöd på underbart höstväder och lördagskväll med pubbesök tillsammans med singelgrabbarna. Singeltjejerna mötte upp och det blev en riktigt trevlig kväll, vilket kändes i huvudet dagen efter. Whisky är gott men "inget gott som inte har något ont med sig"  eller om det var tvärtom?

På jobbet händer nu allt på en gång och det inte blir nog inte tid för att pusta ut förrän efter första afterwork ölen i bastun på fredag. Bara att bita ihop.

Av grodprinsen - 25 september 2008 20:45

Ibland kan en höstdag visa sig från sin bästa sida och skänka en trött själ förnyat hopp och tro på framtiden. Efter en grådimmig förmiddag öppnade sig himlen som på ett trollslag och den underbara höstsolen sken med sina sista sommarstrålar mot den färgprakt som lövträden visar upp i en helt vindstilla landskap. Den lilla stadssjön låg spegelblank och det var bara anden med sina halvvuxna telningar som tvingade fram små krusningar på vattenytan, medan R och jag i varsin solstol satt och lapade i oss all energi vi kunde vid sjökanten.

Energi som så innerligt behövs när när höstdysterheten har tagit ett stadigt halvnelson grepp om vardagen och när man känner sig som om en jagad älgkalv i ett litet grått ekorrehjul.

Vad har jag åstadkommit med min tillvaro sen förra hösten? Vad har jag tillfört mitt liv? Trots att det gnisslande ekorrehjulet snurrar snabbare och snabbare och jaktdrevet närmar sig med stormsteg står jag fortfarande kvar på samma gråa fläck.

Men höstsoldagar som den här tränger i alla fall för en kort stund undan bitternöten och man kanske kan hitta vissa små positiva saker som man presterat under året och som fört en några steg framåt. Aldrig försent att försöka bli gladare att kasta livlinan och ta steget över kanten, Även om steget bara är ut över en liten trottoarkant så har man åstadkommit något.

I går la jag in en bild på dejtsidan och la in uppgifter om mig själv. Nu är det bara att vänta på napp innan jag själv vågar stiga över trottoarkanten och krossa bitternöten.

Har försökt få tala med lilla F i flera dagar utan resultat, men fick iaf sms svar från kläckningsfärdiga mamma M. F kanske ringer i morgon. Till helgen blir det pub besök med andra singelkillar. Singel damerna har tjejträff och eftersom madam M ska uppträda modell så blir det ingen hypnos i helgen heller.

Den yra älgkalven jagas vidare i höstskrudad smålandsskog med litet hopp om ny vår.

Av grodprinsen - 22 september 2008 21:31

Tung helg med många tankar efter mycket trevlig jobbresa till Tylö. Roliga tävlingar, Qigong, härliga bad, god mat, glada vänner och mycket att dricka. Alldeles för mycket dricka igen. Undra vad jag sa till strulfröken egentligen. En liten minneslucka ställer till det. Lr så är det tur att jag inte minns.

Borde känna mig upprymd och glad efter allt beröm och alla snällla ord som jobbarkompisar delade ut, i djupa samtal. Men efter resan kändes bara en stor tom, mörk ensamhet. Saknad.

Saknade allt och alla.

mörkt på morgonen, mörkt på kvällen. Snart mörkt alla tid som man inte jobbar. Mörka tankar.

På kvällen finns det ingen sol som lyser för mig bakom de tjocka molntäcket lilla söta M.

Och varför kan jag inte sluta tänka på Strulfröken? Hon är ju inte den solstrålen som jag behöver???

I morgon ska jag iaf ringa till solstrålen som jag vet att jag behöver. Stora syter vilken dag som helst.

Helgen avslutades med innebandy tillsammans med nya bekantskaper. Kan ju alltid öppna nya dörrar.

Tack R för att du ägnar tid åt mig.


Av grodprinsen - 15 september 2008 20:38

Hösten har tagit ett stadigt grepp om det småländska landskapet och trädkronornas löv gulnar i allt snabbare takt. Dagarna bara rusar på och olika tillställningar avlöser varandra.

I helgen som gick var det alltså kräftskiva med släkten. Som alltid en mycket trevlig sammankomst för släkltingar som oftast inte ser varandra mer än en gång om året. Mycket sång som vanligt och många kräftstjärtar för egen del. Till kräftor hör snapsar och till snapsar hör en tung dagen efter. Trots många starka centilitrar ändå inte så tungt huvud.

Tyvärr så ville inte prinsessan F göra ett besök hos Grodprinsen denna helg. Varför vet jag inte, men jag har ju hela tiden vetat att de tillfällen som hon vill hälsa på kommer att bli allt sällsyntare ju äldre hon blir och ju fler andra intressen hon skaffar sig. Det är bara att försöka finna sig i detta.

I morgon blir det tur med VD:n till Karlskrona och sen ser vi fram mot ett par dar i Tylösand, med jobbet. Brukar bli riktigt roliga resor och jag tror nog det kan bli det denna gången oxå, även om strul fröken inte har varit på allra bästa humör den senaste tiden.

Tänk om kärleken väntar i Halmstad?

Stort bakslag vid invägningen i morse inför "After beach 08". Den röda visaren hade åter tagit ett steg tillbaka och byxorna spände igen.

Bara att bita i den sura bananen, bryta ihop och komma igen.

Ingen mening att bli en bitternöt.

Även om det blev en sista plats i golfen, så gick jag plus minus noll vad det gäller bollar.

Av grodprinsen - 11 september 2008 19:31

Med strävsamma steg i den allt svalare höstluften, masar sig september fram med längtan om nya vårar i släptåg. Den årliga släktkräftskivan står för dörren, och det är knappt jag kommer ut med min malätna golfbag på verandan. i mer än trettio år har alla släktingar efter min farmor och farfar träffats andra helgen i augusti för att umgås och njuta av lite kräftor, välkryddade snappsar och skönsång. I år är första gången som vi frångår traditionen genom att förlägga tillställningen i september. Allt för att alla upptagna "IT-ungdomar" ska beredas större möjlighet att vara med. Nu är det ändå inte alla som har möjlighet att komma, men det är hyfsad uppslutning iaf.

Till detta evenemang tillhör också en mycket prestigefull golftävling som bruka spelas på förmiddagen innan skivan. Även denna anrika tradition har fått genomgå en revolt, då årets arrangör och tillika förra årets vinnare, förlagt tävlingen dagen innan kräftätandet. Prestigfullt var ordet, och kusinerna kommer i morgon göra allt för att kusin G inte ska lyckas ta sin tredje raka seger.

För egen del kanske en seger är ett allt för optimistiskt mål, eftersom jag inte gått en enda golfrunda i år och knappt ens slagit ett slag. Får nog koncentrera mig på att inte försöka slå bort allt för många bollar och inte försöka bränna mig på nässlorna när jag är ute i vegetationen för att leta upp den lilla vita rackaren.

Väntar på ett samtal eller sms från mamma M, på besked om jag får ha prinsessan F hos mig på söndag. Hjälplös, tröstlös väntan.

Under tiden kan jag bara passivt se på medan mina slicar letar sig ut bland träden på den natursköna golfanläggningen.

Av grodprinsen - 8 september 2008 11:38

Ny vecka börjar snuvigt.

Har inte varit förkyld på år och dag, så det är väll dax nu?

Regnhelgen har tillbringats hemma hos föräldrar i lathetens tecken.

Lördagskväll med chips, Polly och päronvodka samt en obligatorisk kaffegök, i sällskap med gamla kompisar. Det stundade ju VM-kval fotboll.

En trevlig kväll som man fick lida av länge på söndagen. Absolut Päron i kombination med Mellbergs hopplösa lyft mot straffområdet gav tung skalle.

Samlade iaf ihop mina krafter för att besöka nyinflyttad moster. Fick träffa X med barn och X:s kusin med barn i salig röra bland flyttkartonger och möbler. Hoppas att mötena blir lite oftare nu.

Förkylning, baksmälla och materialbrist gjorde att jag fick tacka nej till första innebandyträffen.
Får Grodprins träffa prinsessan i helgen?

Av grodprinsen - 2 september 2008 21:05

Hipphopp

Jag har fått tebax min laptop.

Efter att för tredje gången behövt lämna in min leasing dator, då endast ett mörker infunnit sig på skärmen, fick jag idag äntligen tillbaka den efter sedvanligt strul med återlämnandet.

Till min stora glädje verkar det mesta finnas kvar på hårddisken. I morgon får jag ta tag i backup av mina käraste filer. Bl.a alla ultrastar låtar.

Nu har jag ingen ursäkt att inte leta mig ut i nätdejting djungeln.

Fullt upp på jobbet.

Men varför är stora fröken F så sur? Inte bara mot mig. Inte en ny bitternöt!!!

Får försöka prata med henne om det blir något tillfälle.

Undrar om fröken N kommer att höra av sig. Tror knappt det. Men hon är en rolig tjej.

After Beach 2008 går långsamt. men det går ju inte snabbare om jag käkar godis som ikväll.

Älskar dig lilla F



Av grodprinsen - 1 september 2008 15:30

Vardag igen efter en helg med mycket trevlig kräftskiva. Mycket bra intiativ av M&H att samla blandade gäng en gång per år.

Tvillingarna är helt sanslösa och det är ingen risk att fest med dem ska bli trist. Tävlingarna är ju ett inslag som oxå garanterar hög stämning och livliga diskussioner.

Annars mest passivt leverne denna helg. Skön hypnos gav bra avslutning på söndagen.

Lilla F hade tjejfest i helgen. Fick förklarat för mig att när man fyllt sju år så heter det inte barnkalas längre. Men eftersom hon inta varit på tjejfest innan, så visste hon inte vad skillnaden var:-)

Till helgen bär det nog iväg till föräldrarhem och ev. hjälp med flytt åt kär bekannt från förr. Kanske träffar många "gamla" kära vänner, som jag knappt trodde jag skulle träffa igen. Och på kvällen lutar det åt landskapssamling med ökända polare. (Grogg, öl, kaffegök???).

Får försöka stå ut denna första höstvecka. Vädret gör det ju lite lättare. I och för sig ska det ju inte längre göra någon skillnad. Under hypnosen fick jag ju veta att solen skiner alltid ovanför molnen för mig.

Massor av possitiva, glada tankar.

Tack M.

Ovido - Quiz & Flashcards