Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Glad påsk?

Av grodprinsen - 7 april 2012 22:18

Firar påsk med familj och framför allt systerdöttrar som skänker äkta påsk glädje. Men i bakgrunden lurar en tung sorg till följd av lögner och svek. Sorgsna hjärtan hos nära och kära, hos mig. Känslor som inte hör till den glada påsken. Som det förhatliga dammet på fönsterbänken virvlar den tråkiga verkligheten fram rusar fram i en minut av glädje. Tårfyllda ögon döljs inte av det kortvariga leendet. Ytterligare en familj har splittrats. Familjen som ska symbolisera tryggheten. Vad kan man lita på och luta sig mot när lögnen och sveket förstört grunden? Meningen med livet. Jag skänker en tacksamhets tanke till min trygga och hyfsat friska familj, men tar inget gör givet. Men jan vet att vad som än händer, och vad ni än gör så älskar jag fin familj. Och att jag får vara med er gör att det trots allt är en glad påsk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodprinsen - 2 april 2014 21:25

Som en långsam varm fox, som plötsligt växlar tempo så att närheten och värmen förvinner för ett tag. De säger att man kan lära sig höra på musiken när man ska sakta in ta det lungt och bara njuta för att i nästa sekund studsa upp på tå  ...

Av grodprinsen - 29 mars 2014 22:58

Livet leker, men just nu får inte jag vara med. inte med yrvädret i alla fall.Yrvädret som likt en fjäril fladdrar omkring, men som inte vågar landa. Stjärnhimmlen i den lilla staden. Tankar som fladdrar som fjärilen. Jag är fantastisk men....

Av grodprinsen - 20 mars 2014 22:30

LIVET LEKER, och för en kort stund får jag vara med och leka. Njuta, ha roligt, må bra. En virvelvind som drog in i mitt liv och ger kärlek och närhet. Kompisar som bryr sig och skrattar med mig. Frisk familj och trivsamt jobb. Ett boende som jag äls...

Av grodprinsen - 8 februari 2013 21:37

Ett lite småelakt vinter virus tvingar till ofrivillig vila som väcker tankar i tomheten som uppstår. Tomhet och känsla av att livet rusar på i expressfart och att jag har inte klivit på tåget eller att jag bara fått åka med på en fribiljett?...

Av grodprinsen - 17 oktober 2012 21:04

 Vandrar med bestämda, taktfasta steg på min runda runt stadens lilla sjö som ligger blank och speglar den klarblå hösthimlen på ytan. Även tankar och funderingar går runt med speglar mest en höst som finns i mitt sinne. Jag försöker le mot alla ...

Ovido - Quiz & Flashcards