Direktlänk till inlägg 2 april 2014

Nej.... Livet är som en dans

Av grodprinsen - 2 april 2014 21:25

Som en långsam varm fox, som plötsligt växlar tempo

så att närheten och värmen förvinner för ett tag.

De säger att man kan lära sig höra på musiken

när man ska sakta in

ta det lungt och bara njuta

för att i nästa sekund studsa upp på tå 

och med snabba steg rusa iväg.


Det går inte som en dans att lära sig fox

och det gör det inte heller att lära känna K

Har lovat både mig själv och K att inte låta känslor rusa iväg, 

att engagera mig för mycket.

Jag kommer att bli sårad

eftersom underbara K inte är redo.

Men jag kan undvika att såret blir så stort


Man ska helst vara två för att dansa

Men ofta är det bara jag 

Försöker att undvika att föra för mycket

för då drar du dig undan

men precis när jag tror att du skall lämna dansgolvet

känner jag en trevande hand


Jag tror inte du leker med mig

Men jag vet inte

Vem har sagt att det skall vara lätt att dansa?

Livet är en dans.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodprinsen - 29 mars 2014 22:58

Livet leker, men just nu får inte jag vara med. inte med yrvädret i alla fall.Yrvädret som likt en fjäril fladdrar omkring, men som inte vågar landa. Stjärnhimmlen i den lilla staden. Tankar som fladdrar som fjärilen. Jag är fantastisk men....

Av grodprinsen - 20 mars 2014 22:30

LIVET LEKER, och för en kort stund får jag vara med och leka. Njuta, ha roligt, må bra. En virvelvind som drog in i mitt liv och ger kärlek och närhet. Kompisar som bryr sig och skrattar med mig. Frisk familj och trivsamt jobb. Ett boende som jag äls...

Av grodprinsen - 8 februari 2013 21:37

Ett lite småelakt vinter virus tvingar till ofrivillig vila som väcker tankar i tomheten som uppstår. Tomhet och känsla av att livet rusar på i expressfart och att jag har inte klivit på tåget eller att jag bara fått åka med på en fribiljett?...

Av grodprinsen - 17 oktober 2012 21:04

 Vandrar med bestämda, taktfasta steg på min runda runt stadens lilla sjö som ligger blank och speglar den klarblå hösthimlen på ytan. Även tankar och funderingar går runt med speglar mest en höst som finns i mitt sinne. Jag försöker le mot alla ...

Av grodprinsen - 12 oktober 2012 19:52

Hösten fär tankar och känslor att tumla runt i en vindvirvel med det gulröda höstlöven. Skratt och glädje skiftar till dysterhet och grubblerier lika snabbt som den soliga höstdagen blir en regnig och grå vardag. Men hösten är vacker och du är ...

Ovido - Quiz & Flashcards