Alla inlägg under mars 2014

Av grodprinsen - 29 mars 2014 22:58

Livet leker, men just nu får inte jag vara med.

inte med yrvädret i alla fall.
Yrvädret som likt en fjäril fladdrar omkring, men som inte vågar landa.

Stjärnhimmlen i den lilla staden.

Tankar som fladdrar som fjärilen.

Jag är fantastisk

men...

De vackra leednde ögonen tårades

En sista kyss?
Jag har gått hem ensam under stjärmhimmlen förr

Börjar bli van
Att vara fantastisk , men...



Av grodprinsen - 20 mars 2014 22:30

LIVET LEKER, och för en kort stund får jag vara med och leka. Njuta, ha roligt, må bra. En virvelvind som drog in i mitt liv och ger kärlek och närhet. Kompisar som bryr sig och skrattar med mig. Frisk familj och trivsamt jobb. Ett boende som jag älskar och bra ekonomi. Fullbokade kvällar med hockey, innebandy, fox och gud vet vad.

Och så denna vackra energifyllda virvelvind. 

LIVET LEKER, och jag är glad och tacksam. Medveten om att leken snabbt kan ta slut, njuter jag av studen, av värmen som kittlar i mitt bröst. Av kyssen, av soppan, av snarkningen, av att få vakna med någon, frukost. Sms, och osäkerheten.

Jag är med och leker med livet, om det så bara är för en dag, en minut.

Ovido - Quiz & Flashcards