Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

isande kyla

Av grodprinsen - 3 februari 2012 23:32

isande kyla.

Runt omkring spricker drömvärlden upp och visar den kalla verkligheten som hela tiden lurar under den tunna isen som kallas livet.

Glamorösa festivaler värmer bara en kort stund innan man kasta ut i kylan igen.

Varma förhållanden bryts och blir till en lång istapp i ryggen.

Som sårar djupt. SOm kyler.
Ger ärr som aldrig läker helt.
Under det skimrande istäcket kommer en smärta alltid att finnas kvar och tillslut försvinner tilliten.


Hoppas ändå att styrkan finns hos dig.

Tänker på också på den styrkan som nu måste infinna sig hos nära och kära där verkligheten hunnit ifatt.
Tänker på er alla.

Med värme.

Med en värme som smälter isen.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodprinsen - 2 april 2014 21:25

Som en långsam varm fox, som plötsligt växlar tempo så att närheten och värmen förvinner för ett tag. De säger att man kan lära sig höra på musiken när man ska sakta in ta det lungt och bara njuta för att i nästa sekund studsa upp på tå  ...

Av grodprinsen - 29 mars 2014 22:58

Livet leker, men just nu får inte jag vara med. inte med yrvädret i alla fall.Yrvädret som likt en fjäril fladdrar omkring, men som inte vågar landa. Stjärnhimmlen i den lilla staden. Tankar som fladdrar som fjärilen. Jag är fantastisk men....

Av grodprinsen - 20 mars 2014 22:30

LIVET LEKER, och för en kort stund får jag vara med och leka. Njuta, ha roligt, må bra. En virvelvind som drog in i mitt liv och ger kärlek och närhet. Kompisar som bryr sig och skrattar med mig. Frisk familj och trivsamt jobb. Ett boende som jag äls...

Av grodprinsen - 8 februari 2013 21:37

Ett lite småelakt vinter virus tvingar till ofrivillig vila som väcker tankar i tomheten som uppstår. Tomhet och känsla av att livet rusar på i expressfart och att jag har inte klivit på tåget eller att jag bara fått åka med på en fribiljett?...

Av grodprinsen - 17 oktober 2012 21:04

 Vandrar med bestämda, taktfasta steg på min runda runt stadens lilla sjö som ligger blank och speglar den klarblå hösthimlen på ytan. Även tankar och funderingar går runt med speglar mest en höst som finns i mitt sinne. Jag försöker le mot alla ...

Ovido - Quiz & Flashcards