Alla inlägg under februari 2009

Av grodprinsen - 28 februari 2009 20:37

Det dröjde minst femton år innan fötterna tvångsinpackades i de trånga skidpjäxorna och jag lät min lekamen glida utför i pisterna igen. T , strulfröken och jag kunde inte ha valt en bättre dag för denna comeback.

Isaberg bjöd på solsken, fina pister och inte allt för långa dansktalande liftköer. Inga benbrott men ömmande ben och fötter. Ettvarmt bad och en god Bailys lindrade smärtorna.

Liggande i soffan och med en intetsägande melodifestival på Tv-n gnuggar jag mina trötta ögon och undrar om de senaste veckorna bara var en dröm. Troligtvis var det bara det. Kanske är det bäst som det verkar bli. Men ovissheten tär. Och mina läppar saknar. Mina ögon och mina händer saknar och det är tomt.

Tomt är det också efter prinsessan som inte vill komma på besök i morgon. Men jag förstår henne och får istället glädjas åt de gånger som hon vill titta förbi. Det får istället bli ett nytt vasalopp i soffan i morgon.

Rädslan finns att vänskapen försvann med kyssen.
Tunga tankar efter en annars så perfekt dag.


Av grodprinsen - 20 februari 2009 21:15

Allt blir bara allt mer förvirrande

När du inte finns i min närhet så känns valet så mycket lättare.

Har vi verkligen någon framtid?

Ska vi inte bryta nu, innan någon av oss blir sårad.

Innan vi hunnit förstöra allt vi byggt upp.

Men sen står du helt plötsligt utanför min dörr och ringer på dörrklockan och alla förnuftiga tankar flyger all världens väg.

När jag får känna dina mjuka läppar är inget självklart längre.

Varför dök du trots allt upp en kort stund i kväll, när du timmen innan meddelade att du var allt för splittrad och behövde vara själv denna afton.

Bara för att tala om att allt detta är galet, eller för att ge mig den lilla godnatt pussen jag bad om?
När du efter kort stund lämnade mig igen var jag inte ett dugg klokare.

Är vår vänskap för alltid förstörd?
Varför är det så otroligt svårt att bara vara vänner?

Men kanske i en annan tid i ett annat land, i Karibien?
Lilla F:s lillebror var iaf söt och arg i sitt första TV framträdande.

Av grodprinsen - 18 februari 2009 21:11

Tankesnurr ger tätare inlägg med obegriplig text.

Men vem har sagt att någon ska förstå det jag skriver?
Inget jag har påstått och inget jag förstått.
Lika lite som jag förstår dig.

Är du intresserad?

Uppenbarligen, men på vilket sätt och varför.

Förnuftet säger "lägg ner allt"

Medans den lilla svarta hornbeklädda varelsen på min vänstra axel säger "kör på så får vi se vad som händer"

Recept på frasiga våfflor måste finnas på nätet.

Men finns recept för denna absurda situation?

Ena stunden är vi förnuftiga och överens, óch sekunden efter smakar jag på dina mjuka läppar.

Långa roliga msn konversationer som blandas med kloka ord.

Ska Grodprinsen vänta på att få bestiga tronen, eller söka sig efter annan prinsessa?

Ett samtal med den ända sanna prinsessan skingrade alla tankar en stund.

Snart nytt besök?


Av grodprinsen - 17 februari 2009 21:56

Var vi här och nu ikväll?

Eller i en annan värld en annan verklighet.

Allt hade kanske varit så mycket enklare då?

Från att ha vandrat i den sanna verkligheten

föll vi djupt som i en dröm.

En underbart vacker dröm.

Men det blir nog aldrig mer än en dröm.

Kanske en annan dag i en annan verklighet.

Inget förnuft ingen logik.

Jag hoppas bara att jag inte blir utnyttjad i ditt annorlunda spel.

Men jag är väll ämnad till att vara nöjd med den lilla lycka som en kort stund kan dyka upp i mitt liv då och då.

Men kanske en annan dag i en annan verklighet.

Vi får väll se vart detta leder.

Idag lever  jag nu.

Av grodprinsen - 17 februari 2009 07:13

Skruvade, förvirrande och svindlande tankar.

pirrande mage, berusande glädje.

Förnuftiga tankar, varningssignaler och stor tveksamhet.

Vad kan vi få?

Vad förstör vi?

Likgiltiga tankar om att bara låta allt rulla på och se vad som händer.

=Fega tankar?
Bryt nu!

Men den magiska känslan.
Ska förnuftet eller känlsan styra?

Men vilken är känslan?

Av grodprinsen - 15 februari 2009 11:29

Märkliga saker hända under dessa härliga vinterdagar. Efter tre dagars festande är kroppen nerbruten och det lär nog dröja några dagar innen denna människa är sig själv igen.

I torsdagskväll var det restaurangutgång med de två nyblivna 30-åringarna. Lite öl, vin, bailys och annan god kaffedrink.

Fredagskvällen tillbringades i företagets bubbelpool och i bastun med kära vänner från hembyggden. Mycket öl, gin och tonic, mera öl och jägemeister och en liten rom o cola. Ändå ganska städad och tidig hemgång.Strulfröken satt sig på planet till värmen i staterna medan jag drog vidare till den andra jubilaren för fortsatt firande. En trevlig lördagskväll med Nördar i rätta bemärkelsen och mera dricka.

Kvällen blev galen men det var nog bästa att det stannade där det gjorde och att du inte stannade. Komplicerat värre. Inte bra ur vänskapsperspektiv. Vi får reda ut det i kväll efter skidresan.

Kära F har nu sportlov och saknaden finns där som alltid.

Av grodprinsen - 9 februari 2009 21:49

En underbart stor fullmåne tittade ikväll ner på oss när vi under djup diskussion om människors ständiga relationsproblem, tog en promenad runt den lilla stadens is- och snötäckta sjö. Fröken R och jag.

Många långa diskussioner och tankar om detta laddade ämne har det blivit under våra åtskilliga motionsrundor.

Ältat våra problem och vår hopplösa situation. Men vi har tillsammans gått starka ur detta. Trots att du en gång för millijoner år sedan tyckte det bara var en dum floskel.

Nu cirkulerar dina mest kring om hur du ska gå vidare. Jag hoppas det blir rätt vad du än väljer. Men jag har svårt att tro att du ska hitta lyckan hos gammal kärlek. Och du är värd så mycket mer.

Vill oxå förmedla en adress till min kära lilla brors hemsida. http://www.nilsson-photo.com/index.html



Av grodprinsen - 8 februari 2009 20:00

Med molande värk i ländryggen har det traditionella, helgavslutande innebandypasset nyligen genomförts i mycket stelt tillstånd, och jag har nu med stort besvär kravlat mig upp i soffan.

Helgen inleddes med en mycket trevlig kväll på Bishops tillsammans med två mycket goda vänner och damen med arbetarhandskarna, som denna kväll bytts ut till kinesiska Tinsulate kopior. En mycket speciell kvinna som fattat tycke för min arbetskompis. Gigantisk weissbier avslutade kvällen, och bidrog säkert tillsammans med två svindyra glas riktigt god Grappa, till att lördagen till stor del tillbringades i skinnsoffan.

Melodifestivalspremiären kombinerades med knappande på denna laptoppen och ett glas päronjuice, samt korv med bröd.

Idag kom jag iaf ut en sväng i solig men slaskig vinterdag. Mina förhoppningar om att värken i ryggen skulle släppa grusades i samma takt som trottoarerna, och en mycket stelryggad värd bjöd kompis med familj på kaffe framåt eftermiddagen. Årets första semla inmundigades samtidigt som Kroatresa började planeras.

Nu väntar lite tv-sport innan tidigt ryggläge intas.

Ny vecka med krävande veckoslut väntar otåligt.

Ovido - Quiz & Flashcards