Alla inlägg under september 2011

Av grodprinsen - 30 september 2011 21:59

En sommar som vi trott somnat in för länge sedan har tittat förbi, bättre sent än aldrig och värmer både kropp och själ.

Fyra små söta fyrbenta krabater som gärna klättrar och klänger på en, skänker också värme, liksom deras mormor som dock föredrar en lugn stund i knät medans jag njuter sensommarvärme på verandan.

Ett kort sms från kär vän i morgonstund skänker också värme liksom en kram av systerdotter.

Ett barn på väg. Nästan lite "morfars" känslor, värmer och glädjer.

Kärlek från vänner ger värme när kvällen blir mörkare och mörkare.
Även ett kort leende från gammal kärlek kan fortfarande värma.

Jag är glad att jag så smått kan böja känna värme igen efter en kall sommar.

Det är höst både i mitt bröst och den vildvuxna trädgården, och jag vet att kylan kommer igen.

Men just nu njuter jag av värmen.

Från brittsommaren, kattungar, vänner och en whisky alligator.

Allt medan ett orangefärgat lönnlöv sakta dinglar ner från en molnfri himmel ner på den blöta asfalten.

Av grodprinsen - 20 september 2011 20:49

Man känner sig stark

Man tror allt är över

Man är glad

och skrattar en stund

Solen skinner

och havets vågor rullar

Man har fortfarande en tro på sommaren.


Men verkligheten kommer ifatt

det blir alltid vardag igen

och hösten.

Hösten finns där.

Mörkare, regnigare, blåsigare, brandgulare

Mörkast, regnigast, blåsigast, brandgulast

Också i bröstet, i magen, i huvudet

Man kommer inte ifrån den.


Men det kommer en vår

Ljusare, varmare, grönare


Det kommer en sommar

Ljusast, varmast, grönast


Men till dess...

om inte helgen bjuder på sensommar

med lite ljus, värme och skratt.

i bröster, i magen, i huvudet

I HJÄRTAT.

I det utkramade Hösthjärtat

Av grodprinsen - 11 september 2011 20:44

Ingen födelsepresent i år, men jag tror du läser dessa ord som jag vill ge dig.


Så full av godhet, kärlek, värme, glädje och sorg

min vän.

Du kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.

Och när åskan dånar in från havet,

och blixtrarna lyser upp morgonhimmlen

är det med dig jag badar i tårar

med saltstänk.


Ovido - Quiz & Flashcards